Hjemmelaget potetsalat

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Plutselig fikk jeg så innmari lyst på potetsalat, og dét ikke hvilken som helst potetsalat. Aller helst ville jeg hatt tantes hjemmelagde potetsalat, som jeg omtrent ene og alene spiste meg mett på under konfirmasjon tidlig i høst. Så god er den! Men når tante befinner seg i en annen landsdel må studenten diske opp selv. Og det ble faktisk stor suksess. Stor porsjon ble det også, så nå har jeg levd på potetsalat noen dager.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ingredienser

  • Ca 500 g poteter
  • 1 boks rømme
  • 3-4 ss majones
  • 1 vårløk
  • 1/2 rødløk
  • 1/2 syltagurk
  • En dæsj syltagurklake
  • Litt sitronsaft
  • 1 ts salt og litt pepper

Fremgangsmåte 

  1. Bland rømme, majones, sitronsaft, lake og salt.
  2. Finhakk løk, vårløk og syltagurk og ha i blandingen. La blandingen sette seg mens du tilbereder potetene.
  3. Skrell potetene og kutt dem i terninger. Kok 5-6 minutter til de er møre, men ikke for myke.
  4. Avkjøl potetene og bland dem inn i rømmemiksen.
Legg igjen en kommentar

