Farmors favorittfiskeform

IMG_5433

Denne fiskeformen har jeg laget to ganger siden jeg flyttet til Drammen, og den har på denne tiden rukket å bli farmors nye favoritt! Den er veldig enkel å lage, og har en god smak. Til og med jeg som ikke er så glad i fisk, liker denne. Vi har testet ut retten med både ris og poteter på siden, og begge deler fungerer strålende. Oppskriften rekker til ca 3 personer.

IMG_5423 IMG_5426

Ingredienser

  • ca 400 gram torsk
  • 1 boks creme fraiche
  • 1 boks tine kremost, krydder
  • 1 boks tine kremost, afrikansk paprika. Det ser nå ut til at denne er ute av produksjon. For å etterligne smaken bruker jeg et par-tre teskjeer med Holiday dip, og heller to bokser krydderost!
  • 1 gulrot
  • 1/2 paprika
  • litt purre
  • litt blomkål
  • Ost til topping

Fremgangsmåte

  1. Kutt opp grønnsakene og fisken i små biter og ha dem i en form.
  2. Bland sammen creme fraiche og kremosten.
  3. Bland dette inn i formen.
  4. Topp med ost og stek i ovenen på 200 grader i 30-40 min.

IMG_5431

Legg igjen en kommentar

