Søtpotetfries



Søtpoteten har florert på nettet i en god stund nå, og jeg har hatt lyst til å prøve meg på pommes frites versjonen av den. Tidligere har jeg kun brukt grønnsaken som en bigrønnsak i suppe, men i går kjøpte jeg altså med meg en superstor potet for å prøve meg på søtpotetfries. Oppskriften er inspirert av A Beautiful Mess.

Ingredienser (2 porsjoner)

  • 1 liten eller 1/2 stor søtpotet
  • Olje
  • 1 ss maizena
  • 1 ts pepper
  • Salt 

Fremgangsmåte

  1. Skrell søtpoteten og kutt den i strimler.
  2. Legg strimlene i vann i 15 min før du tørker av dem.
  3. Ha strimlene i en pose sammen med maizena, pepper og olje, og rist rundt til det har blandet seg.
  4. Ha søtpotetene på et stekebrett og stek på varmluft på 225 grader i 12-15 før du snur på potetene og steker de nye 12-15 min.
  5. Krydre med salt.








Legg igjen en kommentar

