Kyllinggryte med fetaost

Denne oppskriften fant jeg på Sats sine sider, og i og med at jeg elsker fetaost, så måtte jeg bare prøve å lage den. Følte meg også ganske så fancy da jeg gikk til innkjøp av vin til matlaging, for det er liksom sånn som Gordon Ramsay holder på med. Uansett, retten ble god og det er ekstra fint å vite at man spiser noe sunt på en lørdagskveld.
Ingredienser (4 porsjoner)

  • 2 kyllingfileter
  • 1 løk
  • 1 fedd hvitløk
  • 1/2 paprika
  • 2 bokser hakkede tomater
  • 2 dl matlagingsvin
  • Salt og pepper
  • Olje til steking
  • Fetaost

Fremgangsmåte

  1. Finhakk løk og hvitløk, og surr i en panne med olje noen sekunder.
  2. Ha i oppkuttet kylling og stek til gjennomstekt. Krydre med salt og pepper.
  3. Ha i vinen og la det småkoke i ca 5 min. Ha det gjerne over i en gryte.
  4. Tilsett tomatene og paprika og la det småkoke i ca 15 min. Krydre om det trengs.
  5. Legg fetaost i gryten rett før servering eller dryss osten på tallerkenen.
  6. Serveres med ris!
Legg igjen en kommentar

