Grønnkålchips med cottage cheese-dip

Processed with VSCOcam with f2 preset

Jeg var i det sunne hjørnet i kveld, og bestemte meg for å prøve meg på grønnkålchipsene, som har florert på nettet den siste tiden. Jeg er over gjennomsnittet glad i chips og dip, så jeg måtte såklart lage meg litt dip til grønnkålen.

Grønnkålchips

Ingredienser
– Grønnkål
– Litt olje
– Salt og pepper, evt annet krydder

Fremgangsmåte
1. Riv grønnkål i passe biter
2. Legg i bolle med olje og krydder. Balnd godt.
3. Legg utover en stekeplate og ha i ovnen på 150 grader i 5-10 min.
4. Avkjøl chipsen på rist.

Cottage Cheese Dip
Bland sammen rømme og cottage cheese i blandingsforholdet 40/60. Jevn ut cottage cheesen med en gaffel, eller kjør blandingen i stavmikser, for mindre/ingen klumper. Tilsett dipmix, eller krydder etter eget ønske.

Dippen blir litt i det tyngste laget for den skjøre chipsen, så å dippe grønnkålen kan være vanskelig. Legg heller litt dip på chipsen med en skje.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Processed with VSCOcam with f2 preset

Processed with VSCOcam with f2 preset

Legg igjen en kommentar

