LCHF Pizza

IMG_1002

Jeg går ikke på noen lavkarbokur, men jeg har lenge vært veldig nysgjerrig på pizzavarianten deres. Hallo, hvem liker ikke en pizzabunn laget med ost?! Så i går da vi begynte å bli litt sultne igjen på lørdagskvelden, bestemte jeg meg for å prøve meg på lchf pizza. Resultatet ble overraskende bra, så det spørs om ikke dette blir middagen i kveld.

Pizzabunn (nok til to små pizzaer alá pitapizza)

  • 1 egg
  • Ca 2 håndfuller revet ost
  • Ca 0,5 dl havremel

Fremgangsmåte

  1. Bland ingrediensene sammen og juster eventuelt med mer mel, til du får en deig som er lett å jobbe med.
  2. Ha på valgfri topping.
  3. Stekes på 200 grader i ca 15 min, eller til osten er gylden.

Jeg hadde ikke havremel liggende, men knuste bare litt havregryn i stavmikseren. Det fungerte helt fint!

Legg igjen en kommentar

