Lapskaus // Middag til 16 kr

IMG_0842

Etter en to ukers lang juleferie i Haugesund, var kjøleskapet mildt sagt tomt da vi satte beina i leiligheten i Oslo. Det betydde at det måtte planlegging og en storhandel til, og det på et ganske stramt januarbudsjett. Jeg er alltid ute etter gode tilbud og billige, men bra løsninger, og jeg må si at jeg tror denne middagen er den billigste jeg har fått til noen gang – som samtidig er rask. Det ble en betasuppe eller lapskausmiddag på oss i dag, og det til bare 16 kr for 2 personer, som med glede forsynte seg to ganger hver.

Ingredienser

  • 1/2 pose Rema 1000 Lapskausblanding – 9 kr per pose
  • Vann til det akkurat dekker grønnsakene
  • 2 kjøttpølser – 10 kr hos Coop Obs denne uka
  • 1 buljongterning – 1 kr?

Fremgangsmåte

  1. Ha grønnsaksblandingen, vann og buljong i en kjele. La det få et oppkok. Kan godt stå og putre lenge, men det trengs egentlig ikke.
  2. Kutt opp pølsene og ha i kjelen. Kok opp. Studentmat på sitt beste!

Hadde egentlig ikke planer om å blogge denne middagen, så da måtte jeg ty til det eneste bildet jeg hadde av lapskausen – et snapchat bilde.

Legg igjen en kommentar

