Tips mot forkjølelse

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/995/72899704/files/2014/12/img_0682.jpg

Jeg er ekspert på å bli forkjøla, og er det minst fem ganger i året. Helt utrolig slitsomt, spesielt når man liksom studerer musikk og synger, men jeg har jo også lært å takle det greit etter hvert. Her kommer mine beste tips mot forkjølelse.

  • Ikke frys! Tips nummer én for å forebygge forkjølelse. Kle på deg gode klær, og med gode klær mener jeg (eller mamma) ull.
  • Unngå stress. Ja, sikkelig lett å si i disse juletider. Men seriøst, prøv å unngå å stresse.
  • Vær i fysisk aktivitet regelmessig. Da blir man mindre syk, har jeg hørt.
  • Sov. Det er viktig å ha gode søvnvaner til vanlig, og det hjelper som oftest å sove litt ekstra når man er syk.
  • Te. En varm kopp med te lindrer sår hals og åpner opp. Ha gjerne i mitt neste tips.
  • Ingefær. Sitronsaft + honning + ingefær er en magisk blanding mot forkjølelse.
  • Honning. Lindrer hoste og fungerer ypperlig som søtningsmiddel i teén som jeg nevnte ovenfor.
  • Hvitløk og pepper. Tygg en av disse rå, og du vil raskt kjenne at ting åpner seg. Kanskje litt mer relevant for sangere, jeg vet ikke.
  • Nesespray med menthol eller otrivin comp (stopper rennende nese). Dette er nesesprayer med litt ekstra virkning.
  • Curamed Hoste & Hals. Glem alt om Doc og Ifa, her er det Curamed som gjelder. Og ikke råmelk- saken, for den er ikke så effektiv. Curamed Hoste & Hals er faktisk den eneste halsdropsen som jeg føler at fungerer.
  • Advertisements

Legg igjen en kommentar

