Guacamole

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/995/72899704/files/2014/12/img_0595.jpg

Det er helg igjen, og tacoen har nok stått på bordet hos mange nordmenn enten i dag, eller i går. For meg er en hjemmelaget guacamole hemmeligheten til en god texmexrett, og jeg har funnet min egen vri for å få den best mulig. Visste du at butikkjøpt guacamole ofte inneholder mer erter enn avocado? Det vil ikke jeg ha noe av, og lager såklart min egen.

Ingredienser
1 stor eller 2 små avocado
3-4 cherrytomater
1/4 chili
1 fedd hvitløk
1/2 ts salt
1 ts pepper
En skvis lime- eller sitronjuice
3 ss rømme

Fremgangsmåte
1. Ha alle ingredienser i en stavmikser og smak til med krydder. Lett som en plett!

Ps. Guacamolen holder seg og den fine, grønne fargen bedre, om du legger avocadostenen i. Et lite tips!

Legg igjen en kommentar

