Sjokolademousse av avokado

IMG_0475

Da jeg leste at sjokolademousse kunne lages på en enkel og sunn måte med avokado, må jeg ærlig innrømme at jeg ble litt skeptisk. Denne typen desserter smaker liksom aldri like godt som originalen, men jeg lot sjokolademoussen få en sjangse likevel. Jeg må si at jeg ble ganske overrasket, for dette smakte jo faktisk godt. Jeg tilsatte litt mandler i oppskriften for litt crunch, men det trengs ikke. Du får selvfølgelig oppskriften her:

Ingredienser

  • 2 små avokadoer
  • 3 ss kakaopulver
  • 4 ss mager vaniljekesam
  • 4 ss sukker eller sukkererstatning (sukrin e.l.)
  • En håndfull mandler (kan sløyfes)
  • 1 dl kaldt vann

Fremgangsmåte

Ha alle ingrediensene i en stavmikser til blandingen er jevn. Voila!

IMG_0476

One thought on “Sjokolademousse av avokado

Legg igjen en kommentar

