New York – Mat – Middag/Lunch

TAO

TAO var for meg den beste restauranten vi besøkte under New York-oppholdet vårt. Restauranten serverer asiatisk mat, og er en favoritt hos mange kjendiser. Dekoren i restauranten er veldig gjennomført, og i enden står en svær buddhastatue. Jeg valgte å prøve Orange Chicken, etter å ha hørt mye bra om den retten, og syns det sto til forventningene! Mamma bestilte en annen kyllingrett og lillesøster hadde Filet Mignion Pepper Steak. Alle endte opp med å synes sin rett var den beste, så det er jo bra..?

IMG_0289_2 IMG_0291_2 Processed with VSCOcam with f2 preset IMG_0294_2 Processed with VSCOcam with f2 preset Processed with VSCOcam with f2 preset IMG_0302_2

Adresse Uptown: 42 E 58th St, New York

Delicatessen

Delicatessen i SoHo var også en restaurant som vi hadde lest om på forhånd. De er kjente for sine Truffle Parmigiano Fries, selv om jeg ikke syns at det syntes veldig på menyen. De sto nemlig skrevet helt nede i hjørnet på en side med liten skrift. Vi bestilte klassiske burgere med disse kjente chipsene, og selv om de var gode, kan jeg ikke si at det er de beste frisene jeg har smakt. Morsomt å ha prøvd uansett!

IMG_0190_2 IMG_0192_2 Processed with VSCOcam with f2 preset

Adresse: 54 Prince St, New York

Når man er i New York, er det på sin plass å spise burger, pizza og taco, syns jeg. Burgeren smakte vi både på Delicatessen, McDonalds (hehe) og jeg vet at TGIF er kjente for sine Jack Daniels burgere. Pizzaen smakte vi på en liten pizzasjappe nær Ground Zero og World Trade Center, men det ble desverre ikke tatt bilde av. På Woodbury Common Outlet besøkte vi en Mexicansk restaurant i mathallen der, og fikk dermed prøvd amerikansk taco.

Processed with VSCOcam with f2 preset

3 thoughts on “New York – Mat – Middag/Lunch

  1. Ida Elise sier:

    Ååå, all maten ser jo helt sinnsyk god ut! Skal prøves ut den dagen jeg besøker NY. Måtte dere reservere bord? Eller, jeg regner med man må det der, men spør allikevel, hehe.
    Ser ut som dere har hatt det fint 🙂

    Lik

    • inerosseboknudsen sier:

      På TAO reserverte vi bord. På Delicatessen kom vi ganske tidlig (var litt jetlagged), sånn i 17 tiden, så trengte ikke å bestille bord da. Men merket at det kom mer og mer folk etterhvert! Vet at det er veldig vanlig å bestille bord overalt man skal i NY. 🙂

      Lik

Legg igjen en kommentar

