Hjemmelaga tacosaus

IMG_7292

På fredag prøvde jeg meg på hjemmelaget tacosaus! Jeg gikk etter denne oppskriften, men fant ut at sausen ble smakende litt mye tomat. Derfor vil jeg neste gang kutte ut tomatpuréen, noe jeg også har gjort i oppskriften under. Sausen smakte for all del ikke dårlig, men den minnet kanskje mer om en litt sterk pizzasaus på grunn av den markante tomatsmaken. Restene fra sausen blir slengt på pizzabunnen i kveld!

Ingredienser

  • 1 boks hermetiske tomater
  • 1-2 chili, alt etter hvor sterkt du liker det
  • 1/2 løk
  • 1 fedd hvitløk
  • 1/2 ts salt
  • 1/2 ts sukker eller søtningsmiddel
  • 1 ts oregano
  • 1/2 ts spisskummin
  • 1,5 dl vann

Fremgangsmåte

  1. Finhakk løk, hvitløk (denne kan også presses) og chili.
  2. Ha alle ingrediensene i en kjele og la det koke opp.
  3. Småkok under lokk i 15 min, og deretter uten lokk i 15 min til sausen når ønsket konsistens.
Legg igjen en kommentar

