Dette bør du ha i skapet.

IMG_7288

  • Buljong. Jeg bruker oftest suppe- og hønsebuljong, men også kjøttbuljong og grønnsaksbuljong er gode å ha.
  • Pasta. I alle former og farger.
  • Ris.
  • Salt & Pepper. Jeg bruker også krydder som oregano, karri og kanel en del, men dette er nok individuelt.
  • Olje. Både nøytral olje og olivenolje er godt å ha. Jeg elsker å steke i chiliolje!
  • Hvitløk. Jeg er faktisk litt overrasket over hvor mye hvitløk jeg bruker i matlaging.
  • Hvetemel. The bakers gonna bake, bake, bake, bake, bake.
  • Grovt mel. Sammalt hvete, grov bakst, sammalt rug…
  • Havregryn.
  • Sukker. Sukker er greit å ha, spesielt når man lager så mye tomatbaserte retter som det jeg gjør. Sukkeret balanserer ut syrligheten i tomaten. Så er det jo gøy å bake også da! Jeg er så fancy at jeg faktisk har gått til innkjøp av en sunnere sukkererstatning.
  • Bakepulver og vaniljesukker. Også greit å ha når man skal bake.
  • Ketchup, sennep og majones.
  • Hermetiske tomater. Stack up! Europris har fine tilbud på det her innimellom.
  • Hermetiske bønner. ^
  • Tortillalefser. Fyll opp når det er tilbud.
  • Kokosmelk.
Legg igjen en kommentar

