Asiatisk Kyllingform

IMG_7253

Denne uka har vi ikke satt opp noen streng plan på hva vi skal ha til middag hver dag. Litt deilig, men også litt stressende. I dag hadde jeg egentlig tenkt litt på hjemmelaget tomatsuppe til middag, men da jeg oppdaget denne oppskriften på kyllingform, var jeg ikke vond å be. Jeg dro rett til butikken for å kjøpe de ingrediensene jeg manglet og satte i gang. Jeg har tilpasset oppskriften til sånn vi liker det her i huset.

Ingredienser

  • 1-2 kyllingfileter
  • 1-2 ss sennep
  • Noen skiver ost
  • 1/2 purreløk
  • 1 løk
  • 1/2 boks kokosmelk
  • 1/2 boks creme fraiche
  • En dæsj fløte (pga jeg hadde litt i kjøleskapet, men kan sløyfes)
  • 1 god ss red currypaste
  • 1/2 fedd presset hvitløk
  • 1 ts karrikrydder
  • 1 ts paprikakrydder
  • 1/2 ts chilikrydder
  • 1 håndfull cashewnøtter eller peanøtter

Fremgangsmåte

  1. Kutt opp løk og purreløk og ha i en form.
  2. Skjær kyllingfiletene i passe store biter og smør de inn i sennep. Legg bitene i formen og ha osteskiver over.
  3. Bland kokosmelk, creme fraiche, currypaste, hvitløk og krydderne. Smak til med krydder om du ønsker mer. Hell blandingen over kyllingen.
  4. Stek i ovnen på 200 grader i ca 30 min.
  5. Strø nøttene og eventuelt litt urter (jeg brukte dill) over formen.
  6. Server med ris og salat!

IMG_7254

One thought on “Asiatisk Kyllingform

Legg igjen en kommentar

