Pølse- og makaroniform

IMG_6915

Dagens middag ble pølse- og makaroniform med grønnsaker og hvit saus. Dette er noe jeg for første gang lagde i 5. klasse i heimkunnskapen, og retten har vært med meg siden. Du kan bruke de grønnsakene du har tilgjengelig, og for meg ble det løk, vårløk og gulrot i dag. Målte ikke opp ingrediensene jeg brukte desverre, men skal prøve å gjengi oppskriften som best jeg kan.

Ingredienser

  • 1 løk
  • 1 gulrot
  • 1 vårløk
  • 5 grillpølser
  • Makaroni til 2 personer
  • Hvit saus (Smør, mel, melk/fløte)
  • Salt og pepper
  • Ost til å ha på toppen

Fremgangsmåte

  • Kok opp nok makaroni til to personer.
  • Kutt opp løk, vårløk, gulrot og pølser i små biter og ha de over i en smurt form sammen med makaroni.
  • Lag hvit saus. Kan tenke meg at ca 6-7 dl med ferdig saus er nok. Smak sausen til med salt og pepper. Her kan du nesten ikke ta i for mye! Ha sausen over makaronien og grønnsakene.
  • Rasp ost og ha det over formen.
  • Ha i stekeovnen på 200 grader i ca 30 min, eller til osten er gylden.

For meg er dette selve definisjonen på studentmat! (Etter nudler kanskje..)

Legg igjen en kommentar

