Kylling i Salsa-og Fløtesaus

IMG_6829

Denne retten er en rett som jeg har lært å lage av mamma. Hjemme kaller vi den bare for «rød kylling», fordi sausen blir rød. Retten er altså noe jeg har tatt med meg fra Haugesund, men i kveld var det tid for å introdusere den for litt av familien min her på Østlandet. Den så ut til å falle i smak, selv om sausen skilte seg etter å ha stått litt for lenge i ovnen. Whups!

Ingredienser (4 porsjoner)

  • 4 kyllingfileter
  • 1 fløte
  • 1 glass tacosaus/salsa
  • 2-3 ss sennep
  • Salt og pepper
  • 1 løk
  • 1 tomat
  • 2 dl revet ost

Fremgangsmåte

  1. Skjær opp kyllingfiletene i 2 til 4 biter per filet.
  2. Smør filetene inn i et tynt lag med sennep, ha dem i en ildfast form og strø over salt og pepper. Ha revet ost over filetene.
  3. Skjær opp løk og tomat i båter og ha over kyllingfiletene.
  4. Bland salsa og fløte og hell over i formen.
  5. Ha formen i ovnene på 225 grader i ca 30 min, eller til kyllingen er gjennomstekt. Server med ris!
Legg igjen en kommentar

