Basic Handleliste

IMG_6795

Jeg og Mats har et fast matbudsjett på 2000 kr i måneden. Dette er egentlig et ganske stramt budsjett, men til nå har det fungert mer enn bra nok. Vi planlegger og handler stort, og det tror jeg er den store hemmeligheten når det kommer til å få budsjettet til å gå opp. Jeg tenkte jeg skulle vise dere hvordan en vanlig storhandel, som vi tar for hele måneden, kan se ut.

Meieriprodukter

  • 1,75 l Melk 20 kr
  • Matfløte 18 kr
  • Egg 40 kr
  • 4 små yoghurtbegre 15 kr

Kjøtt/fisk/kylling

  • 2 kjøttdeig 50 kr (Tips: Del kjøttdeigen i 2, så har du plutselig til 4 middager!)
  • 1 kg grillpølser 25 kr
  • 400 gr fryst torskefilet 25 kr
  • 2,5 kg fryst kyllingfilet 240 kr
  • Fiskekaker/fiskeboller e.l. 30 kr
  • Skinkeboks 2 for 30 kr

Pålegg

  • 1 kg hvitost 60 kr
  • Servelat 12 kr
  • Skinke 12 kr
  • Italiensk salat 10 kr
  • Majones 10 kr
  • Leverpostei 10 kr

Brød 

  • 3 for 2 på brød = 50 kr (Tips: kjøp på tilbud og frys ned!)
  • Pitabrød 15 kr
  • 2 pk Tortilla 20 kr

Annet

  • Tacosaus 10 kr
  • Kokosmelk 10 kr
  • Frosne grønnsaker/bær 40 kr

SUM = 659 kr

Dette er da ting vi kjøper inn for hele måneden, og som du kan se har vi en del penger igjen. Disse går til å kjøpe ferske, billige grønnsaker og frukt på innvandrersjappa (kanskje en egen handleliste herfra hadde vært noe?), og ting som melk og brød når vi går tomme for det.  Vi har vært så heldige å få massevis av både mel, grønnsakshermetikk, pasta og ris av foreldre og besteforeldre, så dette er noe vi slipper å handle inn.

Jeg har faktisk plukket prisene fra en kvittering jeg hadde liggende, men som dere vet handler jeg helst på tilbud, så noen av prisene er ikke helt korrekte. Summen av varene blir som regel rundt 600kr uansett.

One thought on “Basic Handleliste

Legg igjen en kommentar

