Biolapannekaker American Style

IMG_6580I dag ble det en skikkelig kongefrokost av amerikanske pannekaker med sjokoladepålegg på. Røra lagde jeg i går kveld med en biola naturell, som jeg måtte få brukt opp før den gikk ut på dato. Biolaen gav pannekakene en ekstra syrlighet og gjorde at de nesten smeltet på tungen. Oppskriften lyder som følger: 

Ingredienser (2 porsjoner, 6-7 små pannekaker):

  • 2 dl biola naturell
  • 1 egg
  • 25 gr smør 
  • 1,5 dl mel
  • 1 ss sukker
  • 1 ts bakepulver
  • 1 klype salt

Fremgangsmåte:

  1. Smelt smør og bland inn biola. Visp inn egget. 
  2. Bland alt det tørre og miks inn væsken litt etter litt. 
  3. La røra svelle i ca 15 min. Min sto over natten.
  4. Stek pannekakene på middels varme. 
  5. Nyt!

Jeg brukte som sagt Philadelphia Sjokoladepålegg på mine, mens kjæresten brukte syltetøy på sine. Det meste går! 

One thought on “Biolapannekaker American Style

Legg igjen en kommentar

