Helgeblomster

IMG_6568

Det er to ting her i verden, som jeg synes at gjør et hjem mer hjemmekoslig; bilder og blomster! I og med at vi leier, så har vi litt begrensede alternativer når det kommer til bilder, hvert fall på veggene, men blomster har vi plass til. Du tenker kanskje at det er unødvendig å bruke penger på blomster, og det er jeg i og for seg enig i, men jeg er ei skikkelig blomsterjente og syns at blomster gir en herlig helgefølelse. Så når jeg føler at jeg har råd til det, så spanderer jeg gjerne noen blomster på meg selv. Nå har jeg funnet en skikkelig budsjettvennlig bukett, også! 

Her om dagen var jeg en tur på Stortorvet her i Oslo, hvor det selges masse blomster. Jeg hadde jo egentlig tenkt til å bare kikke litt og se om det var noe jeg kunne ta meg råd til, til helga. I et av hjørnene på torvet sto det noen blomster til kun 25 kr, som var merket «ikke nye». Det betydde at noen av blomstene var på vei til å visne, men langt i fra hele bukettene. Så jeg slo til med en nydelig bukett av rosa nelliker, grønne blader og noen andre lilla blomster. Hos meg var det kun én vissen blomst, så den tok jeg bare bort og buketten var god som ny! 

Jeg var også innom Stortorvet i dag, men jeg mistenker at lørdag er en dårlig dag for «ikke nye» blomster, så da plukket jeg med meg ti orange roser fra den lokale frukt- og grønnsaksforretningen til bare 50 kr. Kan leve med det! 

3 thoughts on “Helgeblomster

  1. Karoline sier:

    Jeg må også alltid ha blomster! SÅ mye koseligere hjemmet blir da! Blomster og kaffe er det jeg bruker pengene mine på… har nesten ikke mat, men MÅ ha kaffe og blomster O:) #feilprioritering

    Lik

  2. Tilbaketråkk: #saturday | torotastic

Legg igjen en kommentar

