Baconsurret kylling med et hjerte av fetaost

IMG_5055

Helt ærlig så er nok dette en middag som sprenger hele matbudsjettet mitt, og jeg skal innrømme at jeg laget denne retten før jeg flyttet for meg selv. Likevel er den altfor god til å ikke deles, og jeg vil nok lage dette sånn innimellom hvis jeg har noe å feire, eller bare har lyst på noe ekstra godt! 

Ingredienser: 

  • 1 kyllingfilet per person
  • 1 strimle bacon per person
  • 1 pakke med fetaost (terninger går også bra)
  • De grønnsakene man liker aller best! Jeg har brukt gulerot, brokkoli, løk, sukkererter, paprika, squash og potet 
  • Salt og pepper
  • Olje til steking

Fremgangsmåte: 

  1. Sett ovnen på 225*C
  2. Skjær kyllingfileten nesten i to biter, og legg så mye fetaost som du ønsker i lommen du nettopp har skjært ut
  3. Surr en baconstrimle rundt og stek et par minutter på hver side. Jeg liker å steke i chiliolje! Krydre med salt og pepper. 
  4. Kutt opp grønnsakene i passe store biter og legg i en form. 
  5. Legg den baconsurrede kyllingen på toppen av grønnsakene og hell restene av stekeoljen over. 
  6. Sett i ovnen og vent ca 30 min, eller til kyllingen har blitt gjennomstekt. 

Kan godt serveres med ris og bernaisesaus, men det er ikke nødvendig. 

Denne middagen kan gjøres litt billigere ved å sløyfe fetaosten, og jeg vil også tro at en frossen grønnsaksblanding gjør seg like godt! 

Legg igjen en kommentar

